Reis Colombia dag 1.

8 maart 2018 - Cartagena, Colombia

Het is half tien in de ochtend als we vertrekken vanaf schiphol naar Colombia.  Een ruim twaalf uur durende reis, ook vanwege een tussenlanding die we gaan maken in Bogota (Colombia).  We kunnen in alle rust het vliegtuig instappen zonder gehaast en gestres met het inchecken want we hebben namelijk de afgelopen nacht op Schiphol geslapen.Dus hebben we gisteravond al ingechecked en zijn we door de douane gegaan.  Ideaal! Zeker voor iemand zoals ik die al vliegangst heeft.  Dus de ochtend begint rustig met nog even sporten met Mark Tuitert voor Patrick en een extra lange douche voor mij.  Even een kop koffie en dan kunnen we al snel door het vliegtuig in.  We hebben slaappillen mee gekregen om zo alvast een gat in onze reis te slapen.  'Wil je alvast je slaaptablet? ' vraagt Patrick.  'Nou laten we eerst maar even wachten tot we eten hebben gehad, we hebben niet eens ontbeten en met die slaaptablet liggen we vast in coma' zeg ik.  We zijn nog maar even in de lucht of we krijgen al drinken en eten.  Het meest bijzondere ontbijt dat we ooit gehad hebben. Boerenkool met gehaktballetjes.  Maar het smaakt prima.  Na het eten de pil erin, Pat een hele en ik had aan een halve al voldoende. Voldoende om ons vier uur in een comateuze toestand te bevinden.  Na vier uur en een hernia verder te zijn, ontwaak ik als eerste en kort daarna Patrick.  'Zo heren,  goed geslapen? ' vraagt de stewardess aan ons.  'Jullie lagen er zo mooi bij'. Na een soepele reis met weinig vliegangst voor mij hebben we de tussenlanding in Bogota. We moeten even het vliegtuig uit. We krijgen nog niet bepaald een vakantiegevoel als we naar buiten kijken.  Grijs en kleddernat!  Maar als we het vliegtuig weer in gaan heeft de piloot goed bericht voor ons.  In Cartagena is het een stuk warmer en onbewolkt.  Het tweede deel van de reis was wel wat vertraagt. Zes man die wel de koffers ingeleverd hebben, maar niet op komen dagen.  We moeten dus wachten tot de koffers er weer uit zijn en dan begint de tweede vlucht. Een klein uurtje later zijn we op de plaats van bestemming.  Warm en wind,  maar de zon zakt.  Fijn voor ons, kunnen we even acclimatiseren. Het eerste hotel hebben we al van tevoren geboekt.  Ook de bus staat al voor ons klaar.  We hebben ons de hele reis de ogen uitgekeken.  Ze rijden als een bezetene ! Nou ja, ik heb me de ogen uitgekeken,  Patrick stond nog in de offline modus van de slaappil.  Er kwam nog weinig zinnigs uit.  Even bij het hotel de tassen lozen en dan het stadje in om te gaan eten.  Het is wel erg mooi met een oude muur eromheen en veel oude torens en gebouwen.  Na het eten gaan we terug naar onze kamer.  Het is tien uur. In Nederland is het dan dus vier uur in de nacht.  We kijken nog even wat op de tablet maar ik kan mijn ogen niet meer open houden.  Tijd om te gaan slapen dus.  Dat ritme komt vast wel goed.
Ik kan helaas geen foto's in de blog zelf plaatsen maar je kunt ze op de volgende pagina vinden.