Reis Colombia dag 18.

24 maart 2018

De wekker gaat vanmorgen om zeven uur. Welke idioot doet dit nou op vakantie? Zou je denken. Nou het is heel simpel, de bus gaat om acht uur naar Santa Marta. Onze eindbestemming. We gaan ontbijten. De dames komen weer met een roerei aangelopen. 'Nee, nee, dank je' roepen we. We eten wel een broodje. De bus is mooi op tijd. Dat is wel fijn want de reis terug gaat vier uur duren. Maar zitten we ook in een appartement vlakbij de luchthaven. Ideaal dus dinsdag met de terugreis. De busrit is lang maar verloopt soepel. We worden voor het appartement afgezet. Ondanks dat het nog maar half 1 is, kunnen we toch gelijk de kamer in. Een prachtig appartement met alles erop en eraan. We gaan eerst even boodschappen doen. We hebben best trek. Met een taxi even de stad in, en met volgeladen tassen gaan we weer terug. We lunchen even. Nou ja, even. Heb je ooit al eens geprobeerd om met de sleutel van je eigen appartement een ander appartement in te komen? Wij wel. En het is een uitdaging, kan ik je mededelen.' Ik loop wel naar de receptie', zegt Patrick. 'Kamer 206', zegt hij bij terugkomst. Er staat niet eens een nummer bij deze deur? Patrick gaat nog eens terug naar de receptie. Met het schaamrood op z'n kaken komt hij terug.' We zitten één gang te vroeg. We moeten voorbij het zwembad de gang in' Beschamend...... Gelukkig heeft niemand ons gezien. Eindelijk de worstjes voor de lunch warm maken. Maar de worstjes zijn ons nog niet gegund. Het gas werkt niet. En probeer dat maar eens duidelijk te maken in het Spaans. Met handen en voeten komen we er dan toch uit. Er zat ergens een gaskraan dicht. Eindelijk lunch. Deze middag gaan we lekker aan het zwembad relaxen. Ondertussen worden we plat gebombardeerd met krantenberichten en veel lieve en bezorgde reacties over ons avontuur. De telefoon rammelt de hele middag. We fijn dat er zoveel mensen aan ons denken. We worden zelfs via Facebook aangesproken door RTV oost en RTL late night of we erover willen praten. Nou dat zien we na de vakantie wel weer. We koken deze avond zelf, om eindelijk weer eens goed groenten te kunnen eten na al dat vlees. Na het eten gaan we de stad in. We hebben een afspraak met de man van de Nederlandse ambassade. We drinken gezellig wat met hem en zijn vrouw en kinderen. Hele leuke mensen. Dan gaan we ons stamkroegje maar eens even opzoeken. De man achter de bar kijkt ons even aan. Opeens weet hij het. 'Holland, Heineken', zegt hij. Heerlijke muziek en een drukke kroeg. Daarna gaan we naar ons appartement. Lekker slapen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade