Reis Colombia dag 8.

14 maart 2018

Goedemorgen, Santa Marta! Acht uur zijn we weer op. Patrick heeft een lekker ontbijtje geregeld met eitjes en croissantjes. We smullen. En vooral een belangrijke: we hebben een koffiezetapparaat, eindelijk weer eens een lekker bakkie dus. Vandaag staat een relaxdag op het programma. We gaan lekker naar het strand hier vlak voor het hotel. Na het ontbijt gaan we meteen. Omdat je hier dicht bij de evenaar zit heb je rond twaalf uur zonkracht zeventien. Daarom staan er overal op de stranden een soort van tentjes die je kan huren om zo op het heetste van de dag uit de zon te kunnen komen. We hebben maar gelijk een tent gehuurd. Het strand is hier lekker druk, maar niet te druk. We genieten van het heerlijke zeewater en het mooie strand. De boulevard loopt hier gelijk achterlangs. Daar gaan we dus ook even lekker op een terrasje lunchen. Ik heb een hele aparte pizza. Namelijk opgerold in een houder. Patrick heeft iets anders, ik weet niet meer hoe dat heet. Wat ik wel weet is dat we alle twee echt bommetjevol met gesmolten kaas zitten. Ik: 'We mogen de zee wel over zwemmen, voordat we deze caloriebom er weer af hebben. Na het zwemmen vervolgen we de middag op dezelfde tour. Lekker vakantie houden. That's life. We krijgen alleen nogal een hoge bloeddruk van al die verkopers die de hele dag langs onze tentjes lopen en wat willen verkopen. De één wil een massage geven, de ander heeft armbanden, weer een ander heeft een soort van oliebollen, de geur alleen al maakt ons misselijk met deze warmte. En er komt keer op keer dezelfde man langs met de woorden: ' Hé! Hé! Lekker coco loco! Lekker cocktail!,hé!' Hij laat ons voor de tiende keer zijn kaart met cocktails zien. Ik ben er helemaal klaar mee! Ik: ' No, no cocktail , we are lid van de AA'. 'Huh ? ' zegt de man. ' Yes', vervolg ik. 'We are just escaped from the yekkerlynekker kliniek'. ' Aah', zegt hij. Alsof hij ook nog begrijpt wat ik zeg. Ik : ' Alcohol very bad for us!' De man loopt maar verder. Eindelijk rust voor ons. Na het zwemmen gaan we naar ons appartement. Koffie drinken en overleggen waar wij morgen eens naartoe zullen gaan. Het word een appartement in de stad Taganga, vlakbij een heel mooi park waar de apen in het wild leven. Daarna gaan we douchen en uit eten bij hetzelfde restaurant als gisteren. Patrick bestelt een biertje bij het eten. In dit land kan ook werkelijk alles. Blijkbaar is het bier op. We zien het meisje dat ons bedient naar de supermarkt direct naast het terras lopen. Ze koopt een flesje bier, doet in het restaurant het dopje eraf, en loopt er mee naar onze tafel alsof het net bij hen uit de koelkast komt. Het eten is weer heerlijk. Een gerecht met gegrilde kip. Het enige nadeel is dat je bij de meeste restaurants je eten lauw op je bord krijgt. Je kunt rustig bij alle gasten in je blote kont op hun bord met eten gaan zitten zonder dat je in Beverwijk terecht komt. We gaan na het eten even de boulevard op. Erg gezellig is het hier. Daarna gaan we naar het hotel, nog wat drinken en dan naar bed.

1. Diny:
    14 maart 2018
    Super mooi daar zo te horen .Je krijgt nu wel vespierde kuiten Erik , dat wou je toch graag haha
  2. Patrick & Erik:
    Hahaha. Ja die krijg ik wel. Dikke Hawaï kuiten 😂