Reis Colombia dag 9.

16 maart 2018

Jaaaa!!!! Ik heb vanmorgen de primeur! T is kwart voor acht en ik zit al rechtop in m'n bed en Patrick slaapt nog! Als Patrick wakker wordt kijkt hij mij dan ook helemaal verbaasd aan. ' Wat doe jij dan?' Vraagt hij. 'Bloggen'. Zeg ik. 'Huh'? 'Hoe laat is het dan wel niet? ' vraagt Patrick. 'Valt mee, kwart voor acht' zeg ik. Gelijk springt hij zijn bed uit. We gaan lekker ontbijten en besluiten om nu niet naar de zee te gaan maar naar het zwembad. Na het ontbijt beginnen we met de meeste spullen in te pakken omdat we vanmiddag op doorreis gaan na Taganga. Na het inpakken gaan we nog even zwemmen voor we vertrekken. 'he!' Zegt Patrick. ' Geen mens hier, kom gaan we even sporten, hebben we toch wat goeds gedaan'. Als een stel idioten doen we allerlei oefeningen aan de rand van het zwembad en een paar baantjes zwemmen. Dat voelt wel even weer goed eerlijk gezegd. Na het zwemmen en de koffie springen we in de taxi , die het hotel voor ons geregeld heeft. De reis duurt maar iets meer dan half uur naar taganga maar ik kijk mijn ogen uit. Ineens komen we in een erg droog gebied en dat heeft ook nog wel iets moois maar die huizen!!. Ik: ' Patrick, Wat hebben we dan nou toch geboekt? Moet je eens kijken, ik heb het gevoel dat ik in de sloppenwijken van Calcutta ben beland. Geen weg heeft asfalt. En een oude huizen'. Patrick lacht en zegt: ' Het komt wel goed, het is een vissersdorp , dat ga je echt wel mooi vinden'. Één keer aangekomen bij het hotel krijgen we een warm onthaal en de kamer is erg mooi. We gaan gelijk de berg af de boulevard op. Die verdorde natuurlijk en kaktussen vind ik wel erg mooi maar de rest moet ik eerst nog maar eens zien. We komen aan bij de zee, nou prachtig! Hele mooie boulevard, de sfeer is erg goed, allemaal leuke bootjes in het water. We gaan gelijk een terrasje op met gezellige muziek. Even lunchen onder een mooie rieten parasol. Gelukkig was mijn schrik voor niets. Prachtig, prachtig! Na het eten willen we zwemmen in de zee. Helaas mag dit niet vanwege levens gevaarlijke kwallen. Dus we gaan lekker aan het strand onder de bomen zitten genieten. Het is al avond als we terug gaan. Even douchen en relaxen voor de verandering en dan brengt de eigenaar van het hotel ons met zijn Jeep terug naar het stadje. Hij adviseert ons een goed restaurant. Het is happy hour dus weg gaan aan de cocktails en een mix grill. Heerlijk! Daarna nog even bij een strandtentje wat drinken en kijken naar alle wilde honden die hier leven. Trouwens in elke plaats hier. Sommige zien er slecht uit en sommige heel goed. De ene zit te bedelen aan een tafel om eten terwijl er twee anderen aan het rennen en stoeien op het strand. Leuk om te zien. Dan gaan we naar de kamer om te slapen. Meestal als we verder reizen zijn we moe van alle indrukken.