Reis Italië dag 1

15 juni 2017 - Peschiera del Garda, Italië

Vanmorgen om 8 uur lande wij op de luchthaven van Bergamo. Wij vlogen voor een tientje per persoon heen met Ryanair en nog exact op tijd ook!
POEH wat warm is het al en we moeten nog een uur op de bus wachten. Dan maar even terug naar binnen voor een kop koffie en een heerlijke chocolade croissant.
Na een klein uurtje in de bus naar peschiera del garda moeten we toch nog wel een klein stukje naar de camping ongeveer een kilometer of 4. Sja wat nu? lopen met de bepakking? Vanwege het benauwde warme weer kiezen we toch maar voor de bus al valt het nog niet mee om de juiste halte te vinden. Na een poosje flink zweten met de tassen en uiteindelijk toch de juiste bushalte te vinden komen we aan bij een camping. Aan de balie vraag pat aan de medewerrkster of ze nog een plek voor ons hebben voor minimaal een nacht. Nee! Is gelijk het botte antwoord. Maar we hebben het zo ontzettend warm en we zijn eigenlijk de reis wel zat dus patrick legt toch maar even nog een keer uit dat we maar een klein tentje hebben en dat hij zich niet kan voorstellen dat er geen plek is. De medewerkster werkt nu toch mee ze heeft een plekje voor ons een beetje lager dan de rest van de camping maar ow wat een mooi beschut plekje onder de bomen. Jullie hebben hier geen stroom zegt de medewerkster. Ach ja.... lekker druk maken is het motto we hebben een powerbank bij ons om de telefoons bij te laden en we hebben een ledlampje op baterijen dus geen probleem. Eindelijk tijd om te zwemmen ...... heerlijk koel meer. We besluiten na het zwemmen en zonnen te gaan douchen en de stad in te gaan. Het blijft broeierig warm maar we gaan toch lopend naar het centrum. Het centrum is prachtig en we vinden een leuke, terrasje om een lekkere pizza te gaan eten en natuurlijk een ijsje als toetje. We worden tijdens het ijs eten overvallen door een flinke onweersbui waar vooral veel water en wind uit komt. POEH we krijgen het wel even benauwd zeg. Hoe zal het met de tent gaan die zo laag staat? Stroomt al het het water nu niet naar binnen? En de natte zwemkleding en handdoeken die we in de boom hadden gehangen te drogen? Weg gewaaid? We zitten op een terras waar het licht uitvalt. Stelletje prutsers.... niet opgewassen tegen een beetje water. Na de ergste regen besluiten we om maar eens terug te gaan naar de camping kijken hoe we alles aantreffen. Pfff dat valt mee in de tent is alles droog alleen een paar dingen onder de boom die we terug moesten hangen. Wat zijn we moe. We waren al om half vijf op dus we gaan maar vroeg slapen. Patrick, jemig wat is het warm en vochtig in die tent het lijkt de tropen wel. Eerlijk gezegd broei ik ook m'n bed uit maar helaas we kunnen de tent niet open doen want het plenst alweer. Eindelijk na twee uur te liggen slowcooken in de tent wordt het droog. Ritsen open, dan maar muggen. Alles beter dan dit. Slapen.

1. Karin:
    15 juni 2017
    Stoer verhaal en ja het echte bagpacken kent ups and downs maar dan beleef je ook alles! You go boys!!
  2. H. Elsinghorst:
    15 juni 2017