Reis Italië dag 2

16 juni 2017

De eerste volle dag van onze reis breekt aan. Het is 8 uur als ik wakker wordt en de tent is alweer flink opgewarmd . Zoals ik van thuis al gewend ben zit Patrick al klaar wakker aan de tafel te wachten tot ik uit m'n coma ontwaak. Ik heb een idee zegt hij van achter zijn mobiel. We kunnen tickets halen voor 10 euro per persoon en dan kunnen we onbeperkt met de bus reizen langs het Gardameer . Heb je daar zin in?   Pfff mens doe is kalm ! M'n ogen zijn wel open maar mn geest is nog in coma. Patrick besluit eerst maar eens om koffie en en broodjes halen want  sja hoe krijg je een comateuse Erik anders op gang. Tijdens het ontbijt hebben we het over die busreis ik vind het een heel goed idee, de bus stopt op veel plekken dus we kunnen er overal uit als we willen en aan de noordkant is zelfs een kabelbaan. Prachtig (ik dacht als er nu maar niet zoals de andere drie keren boven aan een berg zijn en weer twee uur vast zitten omdat we overvallen worden door onweer). T is tien uur en we stappen op de bus. Mijn hemel wat een pleuris drukte op de weg . We deden twee uur over ongeveer 30 kilometer. En natuurlijk weer bloedje warm. Patrick die steeds nukkiger wordt van dat getreuzel overal roept ineens de volgende halte gaan we eruit. We gaan hier wel de stad in want ik ben er wel klaar mee. Nou om je de waarheid te zeggen ik ook wel. Dat gemeur in die bussen tussen al die klotsende oxels brrr! Bardolino is de eerste plaats. We gaan eens even rond lopen. Prachtige straatjes veel terrasjes heel leuk en een mega mega grote markt. Maar ook hier geld de gouden regel wat een drukte. We lopen wat rond en nemen een ijsje. Die vrouw probeert 2 mega bollen in een mini hoorn te proppen. Ho ho zo gaat dat niet heb je niks anders want is geen likken aan zo! Ow gelukkig ze heeft ook nog een normale hoorn. Nu maar eens met de bus een stukje terug. Inmiddels is de weg minder druk en de volgende stad ook.  We stoppen in lazise. Prachtig. We zagen het op de heenweg al. Een stad omringt met hele oude middeleeuwse muren . Veel leuke smalle straatjes. T is de moeite waard. Maar erg warm! Kom we gaan een terrasje zoeken we delen wel een pizza , twee biertjes erbij en dan gaan we terug naar de camping. Keal wat heeft die ober een tijd!! Na de blaren op de kont te hebben gezeten kunnen we dan de bus terug nemen. Heerlijk zwemtijd Aan het strand bespreken we waar we morgen naartoe gaan. We vinden het Gardameer wat tegen vallen. Niet enorm veel groen en gewoon te touristisch. Ik wil graag naar de meren in het noorden. Het iseo meer wordt de eerste bestemming . We besluiten toch maar via Nederland een auto te gaan huren zodat we ons makkelijker kunnen verplaatsen want met de bus die kant op wordt een flinke uitdaging. Tijd om te douchen en dan gaan we uit eten. We kiezen en restaurant aan het Gardameer waar we gisteren al langs liepen. Geweldig uitzicht vooraf lekker tomaatjes met mozzarella gerookte ham en basilicum en spaghetti als hoofdgerecht wat smullen! Flesje wijn erbij even de lever een opdonder geven.... t is nog mooi optijd als we het eten op hebben dus we pakken nog even een leuk terrasje in de stad. Het sputtert zegt Patrick opeens. Nee! Niet weer he! Weer zo vochtig warm. Na een uurtje lopen we naar de camping. De regen valt gelukkig mee maar helaas wel weer een broeierige nacht die op ons wacht. We hebben in dat gat bij die tent ook gewoon te weinig wind.

1. Karin:
    16 juni 2017
    Menske wat bekn wat bekn Hahaha. Huur gewoon een scooter en ga daar mee overal naar toe waai je ook nog uit Hahaha
  2. Chanel:
    Hahaha leuk geschreven!