Reis Italië dag 3

17 juni 2017 - Iseo, Italië

Dag 3 is aangebroken. Het lijkt wel alsof we een ingebouwde wekker hebben. Patrick is weer om 7 uur wakker en ik om 8 uur. Ik heb weer niet zo goed geslapen Door de warmte. Patrick lijkt dit keer beter geslapen te hebben. Maar gelukkig voel ik me niet moe. Vandaag de eerste dag van de doorreis. Even een ontbijtje en dan gaan we de tent inpakken. We moeten eerst met de bus naar de luchthaven om de auto te gaan halen. Zonder enige vorm van echtelijke ruzies en slaan met tentstokken hebben we alles weer in een mum van tijd in onze twee rugzakken weten te proppen. Ow zegt patrick dat gaat sneller dan ik dacht we zijn vroeg voor de bus. Koffie doen? Nou als ik dat afsla moet je je pas echt zorgen gaan maken! Twee euro voor 2 heerlijke koffie. Kun je niet voor verlegen zitten. Na de koffie besluiten we maar eens naar de bushalte te lopen. Liever iets te vroeg dan te laat want we hebben bij het station ongeveer 10 minuten overstaptijd voor de volgende bus en we moeten in de tussentijd nog een straat door lopen naar de volgende halte. Strak schema dus want de tweede bus rijd daarna pas laat in de middag weer! We staan mooi op tijd bij de bushalte en we wachten en we wachten. nee hè!
Die bus is toch niet vertraagd? Patrick begint het zweet al uit te breken en ook ik begin te katten. Waarom moet die grafbus precies nu vertraging hebben? Tien minuten te laat komt de bus er eindelijk aan kakken. Sja zeg ik, we hebben de aansluiting al gemist we moeten maar eens kijken of er een trein aan komt. Nou zegt patrick misschien halen we het nog. En ik heb de tweede bus ook al via de app geboekt en betaald dus dat lukt wel. Ik heb er maar niks op gezegd het enige wat er in me op kwam is dat patrick gek is geworden. Uiteraard heeft deze bus nog wat tussenhaltes en een hoop treuzelende mensen en patrick zit intussen te wippen op zn stoel van spanning. We moeten hem halen! Nou je rent maar alleen naar de volgende bus ik doe niet mee met die warmte. Ja! Eindelijk! We kunnen uitstappen. Toch maar in een flinke looppas lopen we naar het station. Is dat die bus vraag ik?ik denk het wel zegt pat dus kom lopen! Okeeeee..... t moet maar even. Nee! De deur gaat dicht en de bus rijd ons te gemoeten. Laat maar roep ik van een stukje terug met m'n tong op m'n borstkas. Hij rijd al! Ben jij gek zegt pat ik spring er voor! Hij wacht maar. Vol overmoed spring hij de weg op. Nou dan ik ook maar zwaaien en springen. De chafeur stopt voor ons. Met een rode opgezwollen strot van ergernis legt hij ons uit dat we op tijd moesten komen. Ja hoe dan! Als die andere bus niet op tijd is. We stappen in de bus, nog meer boze gezichten. Jullie doen maar maar maar wij zijn binnen. We gaan achterin zitten. Schuin voor ons zitten twee meiden die zo ongeveer op een voorhoofd hebben staan dat het lesbische potten zijn met een kapsel!! Het eerste wat er in me op komt is, zo meiden onderweg naar het circus? Wat een kleuren... iemand een migrainepilltje voor mij? Na een ritvan ongeveer een uur zijn we op de luchthaven. Even de auto ophalen en Door naar het iseo meer. We zijn zo benieuwd hoe het daar is. Hoe verder we richting het iseo meer komen hoe groener alles al wordt. We gaan Door mooie kleine dorpjes en vervolgens komen we op de camping aan die we ook in gedachten hadden. Wat een warm welkom hier! Gelijk een kop koffie aangeboden gekregen. Echt geweldig. Graag een plaats voor een tent voor minimaal 1 nacht of misschien 2. T is erg druk maar ze kijken voor ons. Na tien minuten worden we al opgehaald en naar onze plaats geleid. Wat een prachtig meer! En wat een mooie camping we zijn gelijk helemaal verkocht. De beste man van de camping heeft nog wel een tafel en twee stoelen voor ons dus wat willen we nog meer? Het enige probleem is dat we morgen misschien naar een andere plek op de camping moeten.ik hoop het niet maar dat is dan maar niet anders. Snel even de tent opzetten en genieten van het meer. Lekker zwemmen en zonnen is de hele middag het motto geweest. Nu tijd voor douchen en dan gaan we met twee camping fietsen iseo in. We fietsen er even rond. Mooie stad. We vinden er een mooi terras. Lekker geroosterd brood met tomaatjes en olijfolie en basilicum vooraf en patrick lasagne en ik een heerlijke schnitzel. Salade erbij. Wat smullen. Na het eten fietsen we terug naar de camping. Ow voel dan!! Een lekker windje. Op de camping is het nog gezellig op het terras. We besluiten maar aan te schuiven.lekker een aperol drinken en genieten van de heerlijke wind en het mooie zicht op de bergen achter het meer met allemaal lichtjes uit de dorpen. Tegen half twaalf gaan we slapen. Ik ben op en lag ook zo in een diepe coma. Eindelijk!

Ps: er staan ook foto's bij op de volgende pagina.

1. Karin:
    17 juni 2017