Reis Italië dag 4

18 juni 2017 - Iseomeer, Italië

Jemig wat is dat dan voor een lawaai! T is kwart voor 8 en ik vlieg een halve meter op van m'n luchtbed,t lijkt wel oorlog roep ik. Pat zit te grinniken aan de tafel. Het spoor loopt hier gelijk achter de struiken langs weet je nog? Owja..Pfff even n hart weer uit m'n keel terug slikken. Nou ja nu moet ik naar het toilet dus laat ik me maar aankleden en er uit blijven ik ben nu toch wakker. Ik doe een wc deurtje open. Nee niet zo een gat in de grond! No way dat ik boven zo een gat ga hangen. Heb ik weer. Ik doe het echt niet! Straks kan ik me nog gelijk gaan douchen ook! Twee hokjes verder a! Een normale wc gelukkig! Maar geen papier en bij die niet en bij die. Huh dat zo hier toch aanwezig zijn?Nou dan eerst maar wat kopen. Hè daar bij de uitgang van het gebouw hangt een soort automaat met allemaal losse wc papiertjes. Euhm... Dus ik moet nu al voor ik op de pot zit gaan bedenken hoeveel papier ik nodig heb? Ik heb geen glazen bol.... Nou ja toe maar. Ik had erg vast geslapen en zoals je merkt dus ook wat opstart problemen. Na een rustig ontbijtje en m'n tanden te poetsen naast een vieze roggelende man die er uit zag alsof hij vannacht zn dekbed had opgevreten en hem er nu probeerde eruit te roggelen ben ik wel weer goed te pas. We besluiten een bootje te nemen naar een mooi eilandje tussen de bergen. T is een kort boot tripje maar het uitzicht is werkelijk geweldig! We lopen lekker rond op het eilande en genieten van het mooie zicht over het water. Even naar boven lopen zegt pat? Ja goed idee roep ik. We lopen wel rustig want het is alweer bloedje heet.we lopen een heel stuk omhoog t is wel erg zweten maar het was echt de moeite waard wat een prachtig uitzicht! Na benedenkomst nemen we even een kop koffie op het terras (wie bedenkt het we zweten ons te pletter) en we gaan weer met de boot terug want we moeten nog even bij de receptie vragen of we nog wel een nacht kunnen blijven en of dat ook wel op deze plek kan. Helaas..... We mogen wel blijven maar we moeten wel verkassen. Net waar we geen trek in hebben maar gelukkig is de nieuwe plaats redelijk in de buurt. Dus we gooien de losse spullen maar in de auto en net als we de tent deels uit elkaar willen halen vraagt de man die ons de plaats wijst, waarom doen jullie dat? Dat mini tentje pak je toch zo op? Ach ja hij heeft gelijk dus hup wij de tent ieders aan een kant met haringen en al uit de grond getrokken en we lopen naar onze nieuwe verblijf plaats. Mensen waar we langs lopen zitten bijna andersom voor de tent. Wat een hylarisch gezicht twee jongens die met een opgezette tent langs komen lopen met de luchtbedden en slaapzakken en al hahahah! Maar vooruit de verplaatsing was zo wel in een mum van tijd gepiept . Nu wil ik nog wel graag rond rijden om te zien wat daar nog meer te zien is in de buurt. We besluiten even bij de receptie te informeren wat we kunnen doen. Ze raden ons aan om eens een rond het meer te rijden ze heeft een kaart voor ons met mooie plaatsen waar je dan langs komt. We springen gelijk in de auto dat lijkt ons wel wat . Na een wat moeizamer start omdat we een plaatsje niet konden vinden en ik daar dan zo kwaad om kan worden omdat alles in het buitenland altijd zo vaag aangegeven staat zijn we dan toch op pad. Het was in 1 woord fenomenaal! Wat een mooie dorpen en uitzichten en net als je denk nu kan het niet meer mooier kom je op een nog mooiere plek waar een waterval uit een berg komt. Wat mooi! Op de terugweg doen we even wat boodschappen want we gaan bbqen vanavond en daarna is het tijd om te zwemmen en te zonnen. Heerlijk wat een mooie plek aan het meer. Pas laat komen we van het meer terug en gaan we douchen. Ach kijk eens aan de beste man van de camping heeft ons al een leen bbq gebracht. Wat een service hier. Onder het eten gaan we is even plannen maken want morgen reizen we verder. Wat een luxe probleem wordt het nu de Dolemietenof het lago Maggiore. We komen er nog niet uit. Na het bbqen een de nodige aperol besluiten we eens naar de bar te gaan want ze hadden een loterij en pat had een gratis lot gekregen met nummer 71. Waar is dat lot ? Vraagt pat? Weet ik dat jij had hem toch? Ik kan hem niet vinden. Nou ja jammer dan. Kom we gaan koffie drinken en maar is over op een biertje. De loterij begint. Nummer 71!! Eerste getal.... wat? Nee! Hebben wij weer. Maar we zijn het lot kwijt. De man snapte er niks van wat pat wou uitleggen. Daar ging onze prijs een doos van 6 flessen wijn naar de winnares van het tweede lot. Nou wees er gelukkig mee zeg ik. Maar toch zonde. Na nog lekker te borrelen op hè terras besluiten we morgen maar eens naar de Dolomieten te gaan. We lezen er veel goeds over. Dus komt t is bedtijd. Zo een dag vliegt ook om.

1. H. Elsinghorst:
    18 juni 2017
    Beter meer van Lugano bv Porlezza. Lago
    Maggiore wordt je opgevreten door de muggen.
    Veel plezier jongens.
  2. Karin:
    18 juni 2017
    Hahahaha ik lach me te pletter prachtig had je genoeg papier