Reis Italië dag 8

22 juni 2017 - Porlezza, Italië

Wakker worden op een lekker bed met nog een goed kussen ook. Ik welk hotel heb je nu een fijn kussen? Na het ontbijt vertrekken we naar onze volgende bestemming. Het Comomeer. Dan zijn we uiteindelijk dicht bij Porlezza. Hier hebben we vanaf donderdag (vandaag woensdag) een huisje voor een week geboekt op een camping waar we acht jaar geleden onze tweede vakantie door brachten. Nou is dat nu geen romantisch idee? We rijden weg bij het prachtige apartement en eigenlijk Door een klein foutje die we maakte ging de reis deze keer niet over een saai lang snelweg maar door allemaal dorpjes. We reizen richting het Comomeer en de reis duurt ruim twee uur. Onderweg roep ik. Ik heb wel een keer trek in MC! Pat kijkt me een keer schuin aan. Eerst hier maar eens koffie bij dit wegrestaurantje . Heerlijk bakkie en een scherpe prijs. Nu maar is verder zegt pat. Hè verrek! Daar staat de MC op de borden zeg ik. Oké zegt pat als we er bijna langs komen gaan we er heen.... We rijden nog geen kwartier...... holle!! Roep ik. Ja hoor de MC! Tijdens het heerlijke ongezonde smullen ziet pat dat we met een ferry over het Como meer kunnen en dat we dan ook zo bij onze eindbestemmi g in Porlezza zijn. Zal ik de eigenaar van het huisje bellen of we er ook vandaag in kunnen? Vraagt pat. Ja ik vind het een straks plan we rijden nu toch. Nou t is voor elkaar hoor zegt patrick we kunnen er vanmiddag in. Nou eerder zijn we er toch niet want het is al bijna middag. We rijden verder naar de Ferry een soort veerboot waar we met de auto op kunnen en Dan het meer over gaan. Nadat we de ticket gekocht hebben kunnen we gelijk aan boord. Hoh! Dat loopt gesmeerd zeg! We staan mooi op het dek te genieten van de mooie trip. Aan land is het niet eens meer zover reizen of we komen al aan bij de camping. Hmzz nog niet veel verandert hier. T was toen al gedateerd en dat is het nog. Maar de huisjes zijn altijd prima en de ligging aan het meer van lugano is nog mooier. De mensen van het huisje zijn zelf ook nog op de camping omdat het huisje in de verkoop staat. De beste man heeft zelf een ongeluk gehad en de ellende die hij daarvan kreeg was niet te overzien. Hij moet helaas wat huisjes nu van de hand doen. We doen even de boodschappen nog in de zelfde supermarkt als toen en gaan daarna lekker zwemmen in het meer en genieten van de middag. Na het eten fietsen we even rond Door porlezza. We herkennen nog veel dingen. Wat was het een leuke vakantie toen! Wat een bloedhete avond! Het is 23:00 uur en nog 27 graden.... pffff in m'n boxer zit k op de veranda. Wat een hitte en geen zuchtje wind! Lekker fris zo haha!. Het straatje waar we aan zitten is bijna leeg dus geen mens die me ziet!