Reis Italië dag 7

22 juni 2017 - Iseomeer, Italië

Vanmorgen worden we weer wakker in ons boomhutje. Patrick is zoals gewoonlijk alweer uit bed als k m'n ogen open doe. Bah eerst maar even douchen want ik drijf m'n bed uit..... Na het ontbijt gaan we spullen in de auto pakken en reizen we weer verder. We hebben in de planning staan om uiteindelijk aan het meer van lugano uit te komen om daar de laatste week echt vakantie te vieren. We besluiten om nu alvast een stuk die kant op te gaan aangezien het nog al even rijden is. We komen uiteindelijk weer bij het Iseo meer uit waar we zaterdag ook al waren. Alleen toen zaten we in het zuiden en nu gaan we naar de noordkant. We besluiten om hier 1 nachtje te blijven en dan reizen we weer verder. We komen aan bij een camping die op Internet goed aangeschreven stond. Nou mooi is hij maar verder? t lijkt de plaatselijke begraafplaats wel zegt pat. Kom we gaan verder. Ik heb een hotel gevonden op booking.com zegt patrick. Die kijkt uit over het meer. We rijden door smalle en soms ook hele stijle staatjes. Je zoekt je hier ook een ongeluk naar een parkeerplaats. Na een hoop rondjes komen we dan eindelijk op de plaats van bestemming. Ik zag op booking.com dat u nog een kamer heeft voor vannacht begint patrick tegen de man. Nee.... zegt de man die een gezicht heeft alsof de aantrekkingskracht van de aarde hem te veel geworden is. Jawel zegt patrick kijk dan. Het staat hier. Ja nee maar niet voor die prijs. Als u hem hier nu reserveert is het 20 euro duurder. Nou zegt patrick ik dacht het niet want dan loop ik nu naar buiten en dan boek ik de kamer via booking.com bij u en dan heb ik hem voor die prijs. Neeeeee zegt die man kan niet. Patrick wil de discussie nog wel even aangaan maar ik was al klaar met die man toen ik zn vervelende smoelwerk zag. We gaan weg! Zeg ik tegen pat ik ben er al helemaal klaar mee! Die man heeft er duidelijk geen zin in. We gaan maar weer naar de auto. Ow een klein stukje verderop is nog een hotel zegt pat. Ook aan het meer. Die dan maar doen? Ik vind het prima. Daar is de auto wel makkelijk te parkeren maar nu komt het....Hoe komen we daar binnen? Of beter gezegt wel gebouw is het nu begint pat? We lopen rondjes met de navigatie op standje wandelen. Helling op helling af. We vragen het maar eens bij de shoarma hier. De beste man helpt ons even verder. Bij het hek aan de zijkant belt hij voor ons aan. Hij wacht en wacht nog maar is even. Geen kip te bekennen hier. De man gaat terug en wij gaan maar is verder zoeken. Het stoom komt mij intussen uit de oren. Wat voor een idioot runt nu een hotel waar geen mens aanwezig is!!! Ik kan zo kwaad worden om die onzin. Patrick laat me maar mooi tieren. Die wordt er al niet meer warm of koud van. Ow hier! een Nog mooier apartement. Ook heel dicht bij...... Nou ik ben benieuwd. Ook hier komen we even aan het kijken in een steegje waar de navigatie ons naartoe laat lopen ,als een aardige Italiaanse man ons de naam van het apartement hoort zeggen bied hij ons Hulp aan. Hij kent de eigenaresse en zal ons wel even helpen. Hij belt aan en daar is ze.een hele aardige vrouw heet ons van harte welkom. Wat een apartement!! Zo mooi. Dat kan bijna niet voor dat geld maar het is toch echt zo. We rammelen van de honger dus eerst een lekkere pizza als lunch op het terras even wat boodschappen doen. We komen bij de kassa en de beste mevrouw die heeft zo een apart accent. Ze begroet ons met tsjowhow?? (Klonk als een chinees) Sja nou ja..... Doe dan maar 1x nummer 69 met bami en extra saté zeg ik. Pat kan er smakelijk om lachen. De vrouw gaat rustig verder met haar werk. Ze merkt niks. We besluiten deze middag wat op de kamer te blijven rondhangen. T is zo heet! Lekker een serie op de tablet en een borrel erbij. Die avond lekker uit eten op een mooi Frans balkonnetje en morgen weer verder naar ons volgende adres. Slapen met airco was toch wel de bom hoor die nacht!