Reis italie dag 6

20 juni 2017 - Dolomieten, Italië

Vanochtend worden we wakker in een normaal bed . Heerlijk wat slapen! Het is half negen als we opstaan. Even lekker broodjes halen en Patrick kookt zoals elke ochtend lekker eitjes. Hij komt naar buiten lopen en hopla het eerste ei verdwijnt al aan twee stukken in het gras. Kak!!!!! Zonde. Na het ontbijt stappen we de auto in we gaan rond rijden in de bergen. We hebben er zoveel zin in! T is hier prachtig!!! Op een van de eerste borden zien we dat er bijna bovenop de berg ook een kabelbaan is. Dat lijkt ons wel wat. Vast in de stoel achteroverleunend van de stijle hellingen klimmen we de berg op. Groot feest voor Patrick met de scherpe haarspeldbochten. Ik geniet van het uitzicht en duim ondertussen dan maar niet weer achterstevoren van de berg af komen zeilen. Naarmate wij stijgen zakt de temperatuur. Dit vinden we alle twee totaal niet erg gezien het feit dat het meestal te warm is om te lopen. We komen boven aan. He verdikkeme! Kabelbaan gesloten! Dan gaan we maar wandelen. Er zijn niet veel mensen hier maar alles wat hier loopt zijn Nederlanders. We raken nog even aan de klets met een stel die ook geen fan waren van het Gardameer maar des te meer van de Dolomieten. Na het genieten van het uitzicht en wat foto's gaan we naar een andere plek waar je meer kan wandelen. We Komen hier bij een prachtig uitzicht punt we gaan even lekker in het gras zitten geniet . Er zijn best veel mensen hier want er gaan mensen paragliden. Pfff... ik wordt helemaal nerveus van binnen als ik die man aan de rand van de berg zie staan. Is die idioot levensmoe ofzo? Roep ik. Hij springt en zweeft heerlijk rond. Er volgen er nog drie. T is wel een mooi gezicht maar ik moest er zelf niet aan denken. Na een wandeling na afloop gaan we terug naar de camping.               Gelukkig is het vandaag even geen 30 graden maar wel mooi weer. We gaan even lunchen en dan zwemmen. Patrick niest zich drie slagen in de ronte en ik heb rode ogen. Hooikoorts bah. Na het zwemmen lopen we maar is het dorp in kijken of we er wat tegen kunnen vinden. Het dorp ziet er gezellig uit. Veel bloemen, gezellige straatjes en stijle hellingen. We zweten ons alweer te pletter ondanks dat het alweer 19:00 uur is.we hebben tabletten kunnen scoren tegen hooikoorts. Heb jij nog zin aan koken pat? Ik niet echt. Jij? Moah neh ook niet echt. Zullen we op de camping maar uit eten? Want hier in het centrum gaat alles al dicht. Op de camping aangekomen gaan we naar het terras. Voor mij een pizza salami en voor Patrick een quatro stagione. Mijn pizza is werkelijk heerlijk maar op de pizza van Patrick zit vis uit blik en champignons uit blik.niet te vreten zegt hij. Hij vraagt aan de ober of dit echt zijn bestelde pizza is. Ja hoor quatro stagione. Met lange tanden begint hij dan toch maar. Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar z'n vis is zo zout en die champignons smaken naar plastic bah! We delen mijn pizza wel zeg ik. Als we klaar zijn besluiten we maar een toetje te gaan neme we hebben tenslotte nog een plekje over. T lijkt wel of de ober niet meer durft te komen als ze de halve pizza van Patrick nog zien liggen. We wachten en wachten en wuiven nog maar eens. Ze stikken maar in dat toetje zegt pat. We hebben zelf nog wel wat. We worden gewoon genegeerd. We rekenen af en gaan terug naar het huisje. Even een biertje en overleggen waar we morgen naar toe gaan. Voor de lezers van deze blog blijft het nog even een verrassing.

1. Karin:
    20 juni 2017
    En toen jullie wouden betalen kwamen ze wel? Wat zei je? All for the money
  2. Muriëlle Tanke:
    20 juni 2017
    Heerlijk!!! Nog even en ik kom jullie vergezellen Ik krijg al beeld bij de verhalen
  3. Patrick & Erik:
    @karin hahah idd. Maar ze hebben geen cent fooi gehad. @ murrie. Gezellig
  4. Karin:
    Heel goed
  5. Jenna:
    21 juni 2017
    Wat super leuk verteld Eric !! En wat hebben jullie het mooi daar en waar gaat het heen vandaag ???
    Groetjes uit Nederland
  6. Ellis:
    22 juni 2017
    Hoi boys, alles goed? Ik mis jullie fantastische blog. Nr. 6 was de laatste. Of mis ik ergens wat. Tich niet de hort op met allemaal leuke italianen?
    Ciao, de buuf
  7. Patrick & Erik:
    23 juni 2017
    Hai Jenna. Ja leuk he? Ik wist zelf niet dat ik het kon haha.veel leesplezier. Hoi Ellis. Fijn om te horen dat je ze zo leuk vind. Er staan weer twee nieuwe klaar en vanmiddag ga ik weer een nieuwe blog schrijven. Er zijn veel leuke Italianen maar ze happen nog niet hahaha ! Veel leesplezier