Reis Italië dag 14

28 juni 2017 - Porlezza, Italië

Zoals ik gisteren mijn blog al eindigde hebben we vannacht weer een nacht met veel buien gehad. Gelukkig geen extreem weer maar genoeg om me slecht te laten slapen door een lekkend dak. T is rond 7 uur als we opschrikken van een enorme donderklap. He verdikkeme ik sliep net een paar uur. Dankjewel moeder natuur we zijn alweer wakker. We blijven nog maar wat dommelen want deze bui is zo weg. Rond half negen  staan we maar eens op. Vandaag de dag van een kleine verhuizing naar een andere plek op de camping. Na het ontbijt beginnen we gelijk met inpakken. Ik maak gelijk 1 tas met alles wat we niet meer nodig hebben zegt Patrick. Dat scheelt dubbel pakwerk als we naar huis gaan. Nadat we het huisje leeg en schoon hebben en met de eigenaar hebben overlegt dat we nu kunnen wisselen rijden we naar ons nieuwe optrekje. Ook een gezellig straatje met wat bomen en niet al te druk. En een huisje wat vanbinnen ook wat nieuwer is. En het belangrijkste is een goed dak! Na het verkassen wat toch de hele ochtend in beslag heeft genomen nemen we de macaroni van gisteren als lunch. We besluiten om na de lunch de tocht rond het  Pianomeer te gaan doen. (Waar ik al eerder over schreef). We besluiten op de fiets te gaan en dan ook rond het meer te fietsen. We gaan over een knobbelige weg en klets! Nee he! Ketting van de fiets. Een vies roestig ding om er weer op te leggen maarja wat moet ik dan. Die ketting is zo slap dat ik de hele weg er maar aan moet denken dat ik spanning op de ketting hou. Een keer aangekomen bij het meer zien we dat hij compleet overstroomd is!!! Sja niet zo gek na deze nacht. We besluiten toch maar te gaan fietsen . We zien wel hoever we komen zeg ik . Nou dat was maar een stukje voor we gelijk bij een compleet overstroomd deel aan komen. He wat zonde. Ik zie nog wel een buitenring alleen weet ik niet of hij wel precies om het meer gaat zegt Patrick . Nou we fietsen en we zien wel. Mooi pad ! We zien niet overal het meer maar wel mooie verharde wegen door de bossen. Als we achter een camping langs komen vraagt een man. Rond het meer aan het fietsen jongens? Euhm ja zeggen we. Dan heb ik minder nieuws want ook hier verderop kun je niet verder je moet langs een overstroomd deel. Nou dan gaan we maar terug naar Porlezza. Na even door Porlezza te hebben gefietst  en op een terrasje wat gedronken te hebben besluiten we terug naar de camping te fietsen. Pfff t is warm geworden inmiddels! Als we onze zwembroeken aan hebben raken we aan de praat met onze Nederlandse buren schuin tegenover ons. Ook een stel getrouwde mannen . Ongekende praatmachines net als wij kunnen zijn.Twee uur en een paar colaatjes verder gaan we toch nog maar even zwemmen. Zo warm heb ik het eigenlijk niet meer maar we gaan toch maar even. Dan even douchen en eten. Lekker op de veranda een potje yahtzee spelen als m'n moeder apt. Op het rtl weerbericht zeggen ze code rood voor noord italie. Jemig he! We blijven ineens bezig! We lezen op internet dat het vannacht alweer los gaat barsten..